اپل صدرنشین ماند، اما ارزش برندش کاهش یافت؛ مایکروسافت و گوگل پیشتاز شدند
موسسه Interbrand برای سیزدهمین سال متوالی، اپل را به عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی کرد. این رتبهبندی که بر اساس ارزش، نفوذ و قدرت برندها صورت میگیرد، امسال نیز اپل را در جایگاه نخست قرار داد. با این حال، ارزش برند اپل نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته و به ۴۶۰.۹ میلیارد دلار رسیده است.
در این فهرست، مایکروسافت با رشد ۱۰ درصدی و ارزش ۳۸۸.۵ میلیارد دلار، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. گوگل نیز با ۹ درصد رشد و ارزش ۳۱۷.۱ میلیارد دلار، در رتبه سوم قرار گرفت.
آمازون با افزایش ۷ درصدی ارزش برند خود به ۲۱۹.۹ میلیارد دلار رسید. سامسونگ، دیگر غول فناوری، با کاهش ۱۰ درصدی ارزش برند خود به ۹۰.۵ میلیارد دلار، در جایگاه پنجم این رتبهبندی قرار گرفت.
منبع: khabaronline_ir