وارثان مارادونا با تاجر سوئدی-ایرانی برای برندسازی محصولات قرارداد بستند

پنج وارث دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید فوتبال آرژانتین، با اش پورنوری، تاجر سوئدی-ایرانی، و شرکت تحت مدیریت او موسوم به «الکتا گلوبال» قراردادی به منظور بازاریابی و توسعه محصولات با نام مارادونا امضا کردند. این قرارداد بلندمدت، مسئولیت کامل طراحی محصول، تولید، بازاریابی و خرده‌فروشی را به شرکت الکتا واگذار می‌کند و این فعالیت‌ها با هماهنگی نزدیک با خانواده مارادونا انجام خواهد شد.

اش پورنوری در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که در حال حاضر محصولات رسمی کمی از مارادونا در بازار وجود دارد. وی افزود که این موضوع تا حدی به این دلیل است که در طول زندگی مارادونا چنین اقداماتی صورت نگرفته و پس از درگذشت او نیز خانواده و فرزندانش تمایلی به همکاری در این زمینه با دیگران نداشته‌اند. وارثان مارادونا تاکید کرده‌اند که نام اسطوره فوتبال آرژانتین تنها به محصولات محدود نخواهد شد.

در مرحله نخست، تمرکز بر طراحی و عرضه لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی لوکس برای بازار اروپا خواهد بود. دیه‌گو مارادونا، شماره ۱۰ افسانه‌ای فوتبال آرژانتین، در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. برخلاف بسیاری از ستارگان فوتبال معاصر مانند کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه که از نام و شهرت خود برای برندسازی استفاده کرده‌اند، مارادونا هرگز چنین رویکردی را در پیش نگرفته بود.

منبع: khabaronline_ir