کجسلیقگی در کمپین آب شهرداری تهران؛ «خیلی گلی» به جای صرفهجویی!
سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هدف فرهنگسازی و ترویج مصرف بهینه آب، کمپینی با شعار «خیلی گلی، به بستن ادامه بده» راهاندازی کرده است. با این حال، انتخاب تصاویر در این کمپین با پیام اصلی آن یعنی صرفهجویی در مصرف آب در تضاد آشکار قرار دارد.
کمپین «خیلی گُلی» به عنوان نمونهای از اجرای ناموفق تبلیغات شهری در روزهای اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه نیت طراحان و برگزارکنندگان کمپین ممکن است مثبت باشد، اما نتیجه نهایی به جای ایجاد تغییر رفتار در شهروندان، بیشتر موجب تمسخر و خنده شده است.
کارشناسان معتقدند اگر هدف واقعی شهرداری، ترویج فرهنگ صرفهجویی در مصرف آب است، لازم بود از تصاویری استفاده شود که بازتابدهنده واقعیتهای روزمره و تجربیات واقعی مردم باشند، نه تصاویری که با استفاده از هوش مصنوعی و لبخندهای بیروح خلق شدهاند.
منبع: khabaronline_ir
 
													