عراقچی: کالاهای ایرانی نیازمند دیپلماسی اختصاصی برای عرضه جهانی

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر لزوم رویکرد دیپلماتیک اختصاصی برای هر کالای ایرانی در بازارهای جهانی، اعلام کرد که این رویکرد می‌تواند به جلوگیری از صادرات فله‌ای و افزایش ارزش افزوده محصولات کمک کند. وی با اشاره به “دیپلماسی زعفرانی” به عنوان نمونه‌ای موفق، توضیح داد که این رویکرد به طراحی استراتژی‌هایی برای عرضه جهانی زعفران ایران و جلوگیری از صادرات آن به صورت فله‌ای منجر شده است. این مدل دیپلماسی اقتصادی می‌تواند الگویی برای سایر محصولات صادراتی کشور باشد.

منبع: yjcnewschannel