چالش اکران فیلم کوتاه؛ راهکارها از سینماتک تا تلویزیون و فضای مجازی
پرسش اساسی «چگونه فیلم کوتاه خود را به دست مخاطب برسانیم؟» پاسخی چندوجهی از اکران سینمایی و تلویزیونی تا بسترهای فضای مجازی را به همراه دارد. اما کدام یک از این مسیرها واقعاً برای سینماگران فیلم کوتاه کارآمد است؟ به همین منظور، با فیلمسازان و کارشناسان سینما گفتوگو شد تا راهکارهایی برای جذب مخاطب بیشتر به سینمای کوتاه، بهویژه در شرایطی که فضای مجازی به پلتفرم اصلی تماشای آثار کوتاه تبدیل شده، جویا شویم.
نوید پورمحمدرضا، منتقد و کارشناس سینما، در این باره اظهار داشت: «شکلگیری سینماتکهای متعدد در سطح شهر که به نمایش فیلم کوتاه میپردازند، اتفاق مثبتی برای این حوزه محسوب میشود.»
از سوی دیگر، کمیل ارجمندی، کارگردان فیلم «سلامون» که در جشنواره حضور دارد، معتقد است: «تلویزیون با کمکاری عجیبی در زمینه نمایش فیلم کوتاه مواجه است و این فضا به شدت خالی مانده است.»
منبع: irna_1313